Content Finder


Nieuws | Press Release
Nieuws

Pepsi MAX® gaat de uitdaging aan op smaak met Coca-Cola Original en brengt de Pepsi Taste challenge terug

  25-06-2018

UTRECHT, 25 juni 2018 - Pepsi MAX® roept consumenten op om de heerlijke, intense smaak van Pepsi MAX te ervaren. Deze zomer gaat Pepsi MAX (zonder suiker) de strijd aan met Coca-Cola Original (met suiker) tijdens de Pepsi MAX Taste Challenge.

De beroemde Pepsi Taste Challenge, oorspronkelijk gelanceerd in de jaren 1970, is terug van weggeweest en wel op een gewaagde en geheel vernieuwde manier. Pepsi MAX nodigt mensen uit zelf deel te nemen aan een nationale blinde smaaktest, om na twee slokken te beslissen welke cola voor hen de lekkerste smaak heeft.

Op evenementen door het hele land, krijgen deelnemers twee glazen cola voorgezet zonder dat ze weten welke cola het is, en geven ze hun oordeel.

"We zijn ontzettend enthousiast om een nieuwe versie van onze beroemde Pepsi Taste Challenge - die destijds marketinggeschiedenis heeft geschreven - te introduceren. Als het gaat om favoriete colamerken denken fans dat ze weten waar hun loyaliteit ligt. De Pepsi MAX Taste Challenge is ontworpen om deze vooroordelen uit te dagen en consumenten te verrassen met de ontdekking van hun nieuwe favoriete colasmaak. Met het proeven van slechts twee slokken cola geloven we dat we meer mensen kunnen overtuigen van de geweldige smaak van Pepsi MAX”, zegt Mark Kirkham (Head of Marketing & Innovation, PepsiCo West-Europa Beverages).

Als onderdeel van de Pepsi MAX Taste Challenge campagne werkt Pepsi MAX samen met influencers die Nederlanders zullen uitnodigen om de smaaktest zelf te ondergaan, tijdens de Pepsi MAX Taste Challenge evenementen, onder het mom van “Probeer het zelf ook ff’. Naast de fysieke Taste Challenge evenementen en de influencer campagne bestaat het supportplan uit TV, online en digital outdoor.

Julien Galand, Head of Marketing softdrinks PepsiCo Benelux licht toe: “We weten dat we met Pepsi MAX een cola zonder suiker met een hele goede smaak in handen hebben, maar nog te veel mensen in Nederland zijn hiervan niet op de hoogte. Hopelijk zal onze Pepsi MAX Taste Challenge hier verandering in brengen."

Deze zomer worden er door heel Nederland meer dan 60 Pepsi MAX Taste Challenge evenementen georganiseerd. De evenementen vinden plaats vanaf nu, toewerkend naar een grote kick-off op 6 juli 2018 op Utrecht Centraal Station. De locaties van de meeste grootschalige evenementen zijn te vinden op www.pepsi.nl

De resultaten van de Pepsi MAX Taste Challenge worden na de zomer bekend gemaakt.

 

Kan Pepsi MAX de meest verkopende cola verslaan, op basis van smaak? Nederland beslist.