Content Finder


Nieuws | Great Tastes
Nieuws

Pepsi MAX® viert voetbal in wereldwijde campagne 2018

  06-03-2018



– Nieuwe wereldwijde tv-commercial neemt voetbal en voetbalsterren mee de straat op –
– Iconische fotografie en lokale kunstwerken vertellen een persoonlijk verhaal over de beste spelers van de wereld, waaronder jarenlange Pepsi MAX® ambassadeur Leo Messi –

Pepsi Max wereldwijde campagne 2018

Utrecht, 6 maart 2018 - #LOVEITLIVEIT – Al sinds jaar en dag geniet elke generatie van Pepsi MAX® en verbindt het merk fans met entertainment, waardoor het merk een icoon is geworden in de popcultuur. Vandaag introduceert Pepsi MAX®, nu de sport wereldwijd populairder is dan ooit, de internationale 2018 LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL.-campagne. Van content met beroemde voetballers tot onverwachte voetbalmomenten en -ervaringen: Pepsi MAX® brengt content die voetbal lééft.

"Pepsi MAX® is al jarenlang gelinkt aan voetbal door onder andere de samenwerkingen met iconische voetbalhelden en veelbelovende talenten. De passie voor deze sport brengt spelers en fans wereldwijd samen,” zegt Julien Galand, Marketing Manager Social Beverages Benelux.

De LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL.-campagne van 2018 laat kunst en sport samenkomen. Pepsi MAX® brengt via veelzijdige content voetbal tot leven, zowel óp als naast het veld, met een unieke kijk op de sport en een indrukwekkende line-up van internationale topvoetballers:

  • Vijfvoudig Speler van het Jaar en viervoudig winnaar van de UEFA Champions League, Leo Messi
  • Wereldberoemde Braziliaanse verdediger en winnaar van de UEFA Champions League, Marcelo
  • Drievoudig winnaar van de UEFA Champions League en Duitse middenvelder, Toni Kroos
  • In de VS bekroond spelverdeelster en tweevoudig Beste Vrouwelijke Speler van het Jaar, Carli Lloyd
  • Brits opkomend talent en tweevoudig Jonge Speler van het Jaar, Dele Alli

In Nederland komt Pepsi MAX® met een limited edition-spelersverpakking en opvallende digitale content waaronder de wereldwijde tv-commercial.


Cinematic TV Creative

In de LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL. tv-commercial gaan vijf van de beste voetballers ter wereld de straat op voor een potje straatvoetbal met fans. De commercial zit vol actie en energie, en met verf gevulde voetballen; de wereldsterren van het Pepsi MAX® team van 2018 - Leo Messi, Marcelo, Toni Kroos, Carli Lloyd en Dele Alli - vertonen hun balkunsten en behendigheid, terwijl ze door een drukke menigte racen om zogeheten paintballs uit alle richtingen te ontwijken. De energie en opwinding zijn voelbaar; meer en meer mensen mengen zich in het spel en komen de spelers aanmoedigen. Muren, ramen en mensen worden van top tot teen ondergespetterd met verf. Door zo’n onverwachte draai te geven aan het spel, en iedereen te vragen om mee te spelen, laat Pepsi MAX® de fans het spel op een totaal nieuwe manier ervaren. "Light it Up (feat. Nyla & Fuse ODG) (Remix)" van Major Lazer vormt de soundtrack. De commercial zal digitaal worden getoond gedurende de UEFA Champions League, waarvan Pepsi MAX® officieel partner is.


De kunst van voetbal

Elke sporter heeft een uniek kenmerk, van Messi’s niet-aflatende aanwezigheid en gezag op het veld tot Marcelo's onverstoorbare speelstijl. Pepsi MAX® brengt deze kwaliteiten tot leven door middel van een serie gedurfde zwart-witportretten, vastgelegd door de beroemde fotograaf Danny Clinch.

De portretten van Clinch - die de geest, het karakter en de energie van elke Pepsi MAX® speler vastleggen - fungeren als het canvas voor persoonlijke artistieke overlays, gemaakt door kunstenaars uit het thuisland van de sporters. Diego Jimenez (alias DIYE) (Argentinië), Bicicleta Sem Freio (Brazilië), Dennis Schuster (alias DXTR) (Duitsland), Kim Sielbeck (VS) en Iain Macarthur (VK) ontwierpen hun eigen grafische interpretaties van het verhaal achter elke speler.

  • Messi x Danny Clinch x DIYE: DIYE creëerde een visuele metafoor, de Leeuw, die Messi op en buiten het veld vertegenwoordigt: een explosieve spelmaker en de onbetwiste koning van het veld, met een grote nalatenschap. Dit design is terug te zien op de Nederlandse Pepsi MAX® limited editon slim can.
  • Marcelo x Danny Clinch x Bicicleta: in het kunstwerk van dit artistieke duo zit een energie en impact die te vergelijken zijn met Marcelo's hart en ziel, en zowel zijn interesses, geboorteplaats als energieke toewijding aan familie en voetbal komen erin terug.
  • Kroos x Danny Clinch x DXTR: Speelse illustraties laten Kroos als de "maestro" zien - een nauwkeurige leider op het veld die meesterlijk spel met ongelooflijke finesse orkestreert.
  • Lloyd x Danny Clinch x Kim Sielbeck: Lloyds twee uiterste kanten op en naast het veld - agressief en meedogenloos, en tegelijk een dienstbare speler - worden door Sielbeck geïllustreerd met een mix van strakke en organische elementen die een wild landschap vormen van complexe emoties en diepgang, met in het hart ervan de sterke wil om te winnen.
  • Dele x Danny Clinch x Iain: Geïnspireerd door Dele's gevoel voor mode, creëren de vormen en patronen van het design een beweging die naar Dele toestroomt, wat zijn onvoorspelbare, maar toch meesterlijke en gedurfde persoonlijkheid en speelstijl vertolkt.

Pepsi MAX® zal aanvullende content en ervaringen uitbrengen, waardoor de fans het spel echt op een nieuwe manier kunnen beleven, zoals:

  • Persoonlijke gesprekken met de spelers
  • Content van het mediamerk voor voetbal en fancultuur, COPA90
  • UEFA Champions League Final-toegang en -entertainment

Met de online campagne voor consumenten in heel Nederland daagt Pepsi MAX® fans uit tot een PENALTY PAINT OFF-spel, waarbij fans een digitale 'verfpenalty' kunnen nemen tegen een virtuele keeper. Degenen die een verfklodder scoren, maken kans op felbegeerde tickets voor de UEFA Champions League Finale 2018 in Kiev, of een smart-tv. Vanaf 19 maart t/m 20 mei 2018 kunnen enthousiaste voetbalfans online meedoen op www.PepsiMaxFootball.com via de EAN code die te vinden is op elke Pepsi en Pepsi MAX® promotieverpakking.

Check Pepsi MAX® online en #LOVEITLIVEIT.