Nieuws | Performance With Purpose

PepsiCo meldt significante stappen in agenda Performance with Purpose 2025

20-07-2018

PURCHASE, NY, 11 JULI 2018 – In het laatste Duurzaamheidsrapport, dat vandaag is uitgebracht, meldt PepsiCo belangrijke voortgang in 2017 op elk van de drie focusgebieden van het bedrijf – Producten, Aarde en Mensen – terwijl ze in dezelfde periode ook $ 6,5 miljard in contanten hebben uitgekeerd aan aandeelhouders. Deze voortgang verstrekt PepsiCo’s doorlopende duurzaamheidsinspanningen binnen uitvoering, waardeketen en de voedsel- en drankindustrie als geheel, als onderdeel van de Performance with Purpose 2025 Agenda van het bedrijf.

“Performance with Purpose gaat over het karakter van ons bedrijf en het leiden van PepsiCo met niet alleen de korte termijn in het achterhoofd, maar ook aandacht voor de lange termijn. En de erkenning dat ons succes, en het succes van de gemeenschappen die we dienen en de wereld als geheel, onlosmakelijk verbonden zijn”, zei Indra K. Nooyi, PepsiCo Chairman en CEO. “Tegenwoordig is het belangrijker dan ooit om duurzaamheid en winstgevendheid hand in hand te laten gaan, en ik ben er trots op te kunnen melden dat we dat al meer dan tien jaar doen.”

Hoogtepunten van PepsiCo’s 2017 Duurzaamheidsrapport zijn:

• Producten: PepsiCo ging door met het verlagen van toegevoegde suikers en zout in zijn drank- en voedselportfolio’s in 2017[1] en het verschuiven van de activiteiten naar meer voedzame producten. Via nieuwe productinnovaties en herformuleringen bevatte 43 procent van het drankenportfolio 100 calorieën of minder van toegevoegde suikers per 300 gram gewicht, tegen opzichte van 40 procent in 2016. 7UP en Mirinda bevatten nu minimaal 30 tot 50 procent minder toegevoegde suikers dan de uitvoeringen met veel suiker die ze in tientallen markten wereldwijd hebben vervangen. Zero sugar Pepsi Black is nu beschikbaar in 73 markten wereldwijd. Met de lancering van producten zoals LIFEWTR en Quaker Overnight Oats heeft het bedrijf zijn netto-omzet uit dagelijkse voeding verhoogd naar 27,5 procent van de totale netto-omzet van het bedrijf.

• Aarde: Bijna 80 procent van PepsiCo’s direct geoogste gewassen wereldwijd kwam van boeren die zijn aangesloten bij het Duurzame verbouwprogramma van het bedrijf, wat gericht is op optimalisatie van economische, sociale en milieutechnische handelingen en resultaten op de boerderij. Dit aantal is meer dan verdubbeld van 34 procent aan het einde van 2016 en het vertegenwoordigt meer dan 40.000 boeren in 38 landen. Daarnaast gaf het rapport aan dat PepsiCo, de PepsiCo Foundation en zijn partners bijna 16 miljoen mensen toegang hebben gegeven tot veilig water sinds 2006, een toename van bijna vijf miljoen in alleen al het afgelopen jaar.

• Mensen: PepsiCo heeft nu 6,4 miljoen vrouwen en meisjes bereikt via extra investeringen in lokale gemeenschappen over de hele wereld sinds 2015. Dit omvat projecten als Women with Purpose, waarmee het bedrijf duizenden vrouwen ondersteunt in Latijns-Amerika voor toegang tot mogelijkheden voor ondernemerschap en werkgelegenheid.

Naast het 2017 Duurzaamheidsrapport heeft PepsiCo een Prestatiecijfer-sheet gepubliceerd en de A–Z onderwerpen op pepsico.com uitgebreid, waarin aanvullende informatie te vinden is over het beleid, de programma’s, beheer en prestatie in het kader van de 2025 Agenda.

Over PepsiCo

Dagelijks nuttigen consumenten overal ter wereld, in ruim 200 landen en gebieden, meer dan een miljard keer PepsiCo-producten. PepsiCo had in 2017 een netto-omzet van meer dan 63 miljard dollar en heeft een complementair voedingsmiddelen- en drankenportfolio dat Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker en Tropicana omvat. Het productportfolio van PepsiCo biedt een breed scala aan smakelijke voedingsmiddelen en dranken, waaronder 22 merken die elk een geschatte retail-jaaromzet hebben van meer dan 1 miljard dollar.

‘Performance with Purpose’ vormt de basis van PepsiCo – onze fundamentele overtuiging dat het succes van onze onderneming onlosmakelijk verbonden is met de duurzaamheid van de ons omringende wereld. Wij zijn van mening dat het voortdurend verbeteren van de producten die we verkopen, een verantwoorde bedrijfsvoering om onze planeet te beschermen en de empowerment van mensen over de hele wereld, PepsiCo in staat stellen om een succesvol internationaal bedrijf te zijn, dat langetermijnwaarde creëert voor de samenleving en onze aandeelhouders. Voor meer informatie: www.pepsico.com.

Voorbehoudsverklaring
Deze uitgave bevat verklaringen die onze kijk weergeven op onze toekomstige prestaties die vallen onder “toekomstgerichte verklaringen” in de zin van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Toekomstgerichte verklaringen bevatten doorgaans woorden als “doel”, “anticiperen”, “denken”, “ondersteunen”, “schatten”, “verwachten”, “richten”, “van plan”, “kan”, “plannen”, “projecten”, “strategie”, “doel” en “zal” of gelijksoortige verklaringen of afgeleiden van dergelijke termen en andere soortgelijke uitdrukkingen. Toekomstgerichte verklaringen bevatten onvermijdelijk risico’s en onzekerheden die ervoor kunnen zorgen dat resultaten afwijken van de voorspellingen in dergelijke verklaringen, waaronder wijzigingen in de vraag naar PepsiCo's producten, wijzigingen in, of het niet kunnen voldoen aan, toepasselijke wet- en regelgeving, introductie of voorgestelde introductie van nieuwe of verhoogde belastingen, aanpassing van etikettering- of waarschuwingsrichtlijnen op PepsiCo's producten, wijzigen in wetgeving omtrent verpakkingen en afvoer van PepsiCo's producten, PepsiCo's mogelijkheid om effectief te concurreren en de andere factoren die in de risicofactoren in het meest recente jaarrapport op Form 10-K en volgende rapporten op Forms 10-Q en 8-K beschreven staan. Investeerders wordt gewaarschuwd geen onnodig vertrouwen te geven aan zulke toekomstgerichte verklaringen, die alleen gelden op de dag dat ze gedaan zijn. PepsiCo is niet verplicht de toekomstgerichte verklaringen bij te werken, als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.

[1] Binnen PepsiCo’s Top 10 Voedsel- en drankmarkten wereldwijd.