Nieuws | Press Release

PepsiCo nodigt afgestudeerden uit om “Dare To Do More” door mee te doen aan de wereldwijde uitdaging voor studenten

15-01-2019

Het zeer competitieve initiatief, dat 12 weken duurt, is op zoek naar studenten met een passie voor het bedrijfsleven om te bepalen wat volgens hun de volgende sensatie voor eten of drinken zal zijn. Deelnemers hebben de taak om hun eigen unieke voedsel of drankproduct te creëren, of om een bestaand product van PepsiCo door te ontwikkelen, dit te pitchen aan de leiders van PepsiCo en uit te leggen hoe ze dit op de markt willen brengen.

Kandidaten die de laatste fase van de uitdaging voor studenten bereiken, krijgen een kans om te solliciteren en op een plek in een van PepsiCo's toonaangevende "PepsiCo Go”-programma voor afgestudeerden in Europa te belanden. De kandidaten zullen het ook tegen elkaar opnemen en strijden om de hoofdprijs, een reis naar New York, waar ze andere winnaars van over de hele wereld zullen ontmoeten en de kans krijgen hun idee te presenteren aan het wereldwijde leiderschapsteam van PepsiCo.

Het programma is beschikbaar in acht markten: het Verenigd Koninkrijk, Spanje, België, Nederland, Servië, Polen, Frankrijk en Turkije. De succesvolle afgestudeerden krijgen de kans om met collega's van over de hele wereld samen te werken bij enkele van de grootste en beste FMCG-merken op de planeet.

Becky Taylor, senior director Digital, Europa Sub-Sahara Afrika bij PepsiCo zei:

"De uitdaging "Dare To Do More" is een boeiend platform voor afgestudeerden om niet alleen eigen zakelijke voorstellen in te dienen, maar ook om hun carrière een nieuwe impuls te geven door deel te nemen aan onze PepsiCo Go-programma's voor afgestudeerden.

We zitten nu in ons derde jaar van een uitdaging voor afgestudeerden en daarom verwachten we dat de concurrentie en ideeën de meest gewaagde tot nu toe zullen zijn. Als je denkt dat je het volgende grote idee hebt voor eten en drinken en wilt werken in een opwindend en levendig bedrijf, willen we graag van je horen."

Tim Warner, vice president Insights & Analytics bij PepsiCo zei:

"Onze teams voor Digital & Insights spelen een cruciale rol bij het vormgeven van de producten van de toekomst en hoe we op de internationale markten brengen. Succesvolle afgestudeerden die meedoen aan ons "PepsiCo Go"-programma, staan voorop bij het nemen van cruciale beslissingen die onze merken zullen vormen; opbouwen van innovatie, reclame en go-to-market-strategieën.

Bij PepsiCo zijn we altijd op zoek naar het beste talent en de uitdaging "Dare To Do More" is de perfecte manier om de slimste, meest ondernemende, afgestudeerde geesten te ontdekken."

Paul Campbell, senior vice president Supply Chain, Europa Sub-Sahara Afrika bij PepsiCo zei:

"De uitdaging "Dare To Do More" is een fantastische manier om toekomstige talenten met ons bij PepsiCo in contact te brengen. De toeleveringsketen staat aan de vooravond van een enorme transformerende fase van zijn evolutie, met de komst van e-commerce en nieuwe manieren waarop consumenten contact kunnen leggen met leveranciers. In onze toeleveringsketen zijn we op zoek naar mensen met echte nieuwsgierigheid om te begrijpen hoe de dingen vandaag de dag werken en echt uit te dagen of we klaar zijn voor de toekomst. Wij brengen de modernste technologie en denkwijze over naar onze productie- en distributieactiviteiten. Deelnemen aan ons "PepsiCo Go"-programma is een geweldige kans voor afgestudeerden om de toekomstige richting die we volgen te beïnvloeden."

Hoe “Dare To Do More” werkt:

Fase een: PepsiCo University

De eerste fase biedt kandidaten de mogelijkheid om een kijkje te nemen in het leven van PepsiCo. Door een virtuele leerervaring kunnen afgestudeerden meer over het bedrijf ontdekken en online webinars organiseren met zowel leiders als voormalige afgestudeerden van "PepsiCo Go". Kandidaten kunnen zich hier registreren op http://daretodomore.pepsico.com.

Fase twee: Ideeën indienen

De tweede online fase vraagt afgestudeerden om hun businesscase in te dienen voor wat zij denken dat de volgende grote trend voor eten en drinken zal zijn en waarom, en hoe deze op de markt kan worden gebracht. Dit kan zijn door het creëren van een nieuw product of door een van de huidige lijnen van PepsiCo aan te passen.

Fase drie: Mentoren helpen om de beste ideeën voor de finale verder te ontwikkelen!

De beste zakelijke geesten uit de tweede ronde zullen een plaats in de finale veiligstellen en krijgen de kans om hun ideeën te presenteren aan een panel van marktdeskundigen van PepsiCo. Alle finalisten werken samen met een ervaren mentor van PepsiCo om zich voor te bereiden op de finale en krijgen de kans om te solliciteren voor een positie in het competitieve programma voor afgestudeerden van PepsiCo, hetzij binnen het team van Digital, Insights of Supply Chain.