Nieuws | All

Start-up Erbology wint € 100.000 in PepsiCo's eerste Europese Incubatieprogramma

13-12-2017
Main Picture Nutrition Greenhouse PepsiCo

Het Britse bedrijf Erbology heeft het PepsiCo Nutrition Greenhouse-programma afgerond met een vijfvoudige groei en de introductie van 11 nieuwe producten. Daarmee heeft het bedrijf een bedrag van 100.000 euro gewonnen. De in totaal acht deelnemende bedrijven, waaronder het Nederlandse bedrijf No Fairytales, leverden een gezamenlijke groei van 10,7 miljoen euro tijdens het zes maanden durende programma.

Het PepsiCo Nutrition Greenhouse-programma werd in maart 2017 gelanceerd ter ondersteuning van baanbrekende nutritionele voedingsmiddelen- en drankenmerken, gericht op Europese consumenten. Acht bedrijven werden gekozen op basis van hun product- en merkkwaliteiten, focus op gezondheid van de consument, schaalbaar bedrijfsmodel en hun unieke positie in de markt.
De acht bedrijven die in juni 2017 met het zes maanden durende programma startten, ontvingen een bedrag van 25.000 euro en de oprichters van de bedrijven gingen een partnerschap aan met PepsiCo's functionele en merkexperts om het marktpotentieel van hun eigen bedrijf te realiseren. Via een reeks persoonlijke workshops en virtuele evenementen werkte elke ondernemer samen met zijn PepsiCo-partners om onmiddellijke marktuitdagingen aan te pakken en plannen in te voeren om een versnelde groei te realiseren.

Voor meer informatie zie www.nutritiongreenhouse.com en het persbericht van juni 2017.